Crypto adoptie over de hele wereld
Crypto adoptie over de hele wereld
Het aantal mensen en bedrijven dat crypto aanschaft (of erin handelt) groeit over de hele wereld. Naar schatting heeft sinds 2021 gemiddeld 3.9% van de wereldbevolking één of meerdere crypto in bezit. Wereldwijd zijn er dagelijks meer dan 300 miljoen crypto-gebruikers met meer dan 18.000 bedrijven die inmiddels al crypto-betalingen accepteren.
Een aantal cijfers:
- De marktkapitalisatie van Bitcoin bereikte in februari 2021 $ 1 biljoen.
- Bitcoin vormde in 2020 66% van de totale marktkapitalisatie van alle cryptovaluta’s
- India ($ 100 miljoen), VS ($ 27 miljoen), Nigeria ($ 13 miljoen), Vietnam ($ 5,9 miljoen) en Verenigd Koninkrijk ($ 3,3 miljoen) behoren tot de Top 5 landen die actief gebruik maken van cryptovaluta’s.
- 79% van alle cryptohouders zijn mannen.
- 58% van alle cryptohouders is jonger dan 34 jaar.
- 82% van alle cryptohouders hebben een HBO diploma of hoger.
- 36% van alle cryptohouders hebben een jaarinkomen van minimaal $100.000.
- Oekraïne (12,73%), Rusland (22,91%), Venezuela (10,34%), Kenia (8,52%) en Verenigde Staten (8,31%) zijn de landen met het hoogste percentage cryptohouders.
Crypto-gebruikers in de loop van de tijd
Tussen 2012 en 2021 is de prijs van Bitcoin met meer dan 540.000% gestegen, dit betekent dat 100 dollar investering in 2012 nu een waarde heeft van 540.000 dollar. Bitcoin heeft een gemiddelde jaarlijkse groei van 783%, en de markt voor crypto zal naar verwachting groeien met een samengesteld jaarlijks groeipercentage van 56,4% van 2019 tot 2025.
Enkele grote merken ter wereld die cryptobetalingen accepteren
Subway, Badoo, Lionsgate, Rakuten, Burger King, Norwegian, Expedia, AT&T, Takeway.com, Microsoft, Wikipediia, Xbox, ExpressVPN, Zynga, Asian Connect, Steam, Intertops, Whole Foods, KFC, BMW, Dish, Nordstrom, Booking.com, Coca Cola, Starbucks, Paypal, Twitch, The water project, Tesla en nog veel meer.
Cryptocurrency in verschillende sectoren
Winkels
- 40% van de klanten die met crypto betalen, zijn nieuwe klanten
- Het aantal transacties betaald met crypto op e-commercesites groeit elk jaar met 12,5%
- Winkels die cryptobetalingen accepteren, zagen een gemiddelde ROI van 327%
Luxe
- Het accepteren van “cryptocurrency” beschermt luxemerken tegen het risico van namaak en grijze markten
- Luxemerken accepteren crypto om exclusieve ervaringen te creëren: items in beperkte oplage kunnen alleen worden gekocht met “cryptocurrencies”
Belatingen
- Digitale overboekingen en buitenlandse overboekingen bereikten in 2020 bijna $ 95,96 miljard
- 15,8% van de overschrijvers gebruikt al “cryptocurrency” voor geldoverdracht
- Crypto-overmaking is 388 keer sneller en 127 keer goedkoper dan traditionele overboekingsmethoden
Gamen
- Meer dan 41,9 miljoen gamers bezitten “cryptocurrency” in 2020
- Crypto-gaming-industrie heeft een geschatte marktomzet van US $ 321 miljoen in 2020
- APAC-regio heeft het hoogste crypto-eigendomspercentage met 22,6 miljoen gamers
Crypto Adoptie
Crypto adoptie is aan het begin van de “Diffusion of Innovation” curve, in de “Early Adopters” fase om specifiek te zijn. Dit is dezelfde fase waarin Internet, E-commerce, Mobiele Telefoons, Online Betaalsystemen en Social Media waren toen mensen om je heen en in het nieuws allerlei redenen gaven waarom deze innovaties zouden falen. Kun je je dit nog herinneren?
Nu is het de beurt aan Crypto. Crypto is niet zomaar een digitaal betaal systeem, er zijn verschillende vormen van crypto. De innovatie zit in de Cryptografische versleuteling waarmee Digitale Assets worden beschermd. Het is de eerste keer in de historie dat wij zo’n krachtige beveiliging, tot nu toe onhackbaar, hebben voor digitale assets en dataoverdracht.
We zitten nu in de beginfase van de crypto massa-adoptie. – Jean-Pierre Doran
Wanneer crypto de “Early Majority” fase in gaat, start de periode waarin de meeste mensen crypto zullen gaan gebruiken op welke manier dan ook(massa-adoptie). Dit kun je vergelijken met de eerste keer dat jij een Facebook account hebt gemaakt of de eerste keer dat jij een product online hebt besteld. Wanneer crypto de “Early Majority” in gaat, zullen wij een nieuwe manier van data overdracht, data opslag en betalingen gaan ervaren.
Zoals met alle andere sectoren die deze curve hebben doorgemaakt:, zou je ontzettend veel geld hebben verdient, op dit moment, als je aan het begin (“Early Adopters Fase”) 10.000 euro had geïnvesteerd. Een 10K investering in onderstaande bedrijven gedurende deze fase zou je investering nu op de volgende waarde brengen:
- Amazon (e-commerce): € 18 miljoen
- Apple (mobiele telefoon): € 35 miljoen
- Mastercard (online betaalsysteem): € 900.000
- Google (internet): € 600.000
- Microsoft (software): € 33 miljoen
- Facebook (social media): € 200.000
Voor wat betreft crypto is het nu dus super interessant om te investeren en te profiteren van de groei die tijdens de “Early Majority” fase zal plaatsvinden. Daarnaast bevestigen naar mijn idee de berichten die nu te horen zijn op Social Media en in het nieuws – over dat crypto zal falen – júist dat crypto de “Early Majority” fase ingaat. En ik ben ervan overtuigd dat deze mensen (de neezeggers) straks terug kijken naar deze berichten en niet kunnen geloven dat ze de potentie en innovatie van crypto niet zagen. Net als in voorgaande jaren is gebeurd bij alle andere technologische innovaties die crypto voor gingen.
Over 5 jaar kunnen we zien wie gelijk heeft gekregen.
Wil je meer leren?
Wil je meer leren over investeren in aandelen, crypto, edelmetalen en vastgoed, volg dan onze Telegramgroep: https://t.me/JeanPierreDoranInvestmentGroup. In deze groep delen wij waardevolle kennis, informatie en tips met elkaar omtrent beleggen en investeren. Deze groep is voor zowel de ervaren als de onervaren beleggers. En het is 100% GRATIS!
Comments